مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

>>> پروژه های فنی و مهندسی (برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، کامپیوتر، IT، شبکه ، نانو و MEMS) <<<
مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

>>> پروژه های فنی و مهندسی (برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، کامپیوتر، IT، شبکه ، نانو و MEMS) <<<

لحیم کاری

تقریباً آخرین پروسه طراحی مدار مربوط به لحیم کاری می شود.لحیم کاری از دید افراد عادی کاری ساده و راحت می باشد و هر کس می تواند لحیم کاری کند.

باید بگویم درست است که هر کس می تواند لحیم کاری کند ولی هر کس نمی تواند درست لحیم کاری کند.لحیم کاری خوب یک هنر است و با رعایت چندین نکات شما هم خواهید توانست بهترین لحیم کاری را انجام دهید.

ابزارهای لحیم کاری:

  1. هویه
  2. سیم قلع
  3. سیم چین
  4. روغن لحیم
  5. پایه هویه
  6. قلع کش
  7. تینر فوری
  8. اسفنج نسوز

هویه در توانهای مختلف وجود دارند ولی بهترین توان برای لحیم کاری مدارات 30 تا 40 وات       می باشد برای مدارات حساس بیشتر از 40 وات استفاده نکنید چون باعث آسیبهای جدی به     آی سی ها و ترانزیستورها میشود.

  •  در هنگام خرید هویه دقت کافی داشته باشید.منظورم از نظر قیمت است؛نه زیاد گران باشد و نه زیاد مفت!
  • بعضی از این هویه های الکی به درد لحیم کاری نمی خورند و فقط باعث خراب شدن پروسه لحیم کاری میشوند.نوک این هویه ها به درد نخور است و تقریباً یک بار مصرف.پس از مدتی کار کردن هم نوکشان ذوب می شود.
  • نوک یک هویه خوب نباید به مرور زمان تحلیل برود.پس اگر یک هویه خریدید نوکش را بایک نوک نسوز عوض کنید.قبلاً قیمتش 2000 تومان بود حالا نمی دانم چقدر زیاد شده.یکبار امتحان کنید آنموقع خواهید فهمید چه لذتی دارد.
  • اشتباهی که همه اکثراً می کنند این است که نوک هویه را با سنباده تمیز میکنند.  سنباده زدن شاید برای نوکهای 400 تومانی خوب باشد ولی برای نوکهای نسوز باعث از بین رفتن روکش خواهد شد.
  • برای تمیز کردن هویه از اسفنج های نسوز استفاده کنید.به اینصورت که اسفنج را خیس کرده(اسفنج زیاد خیس نباشد) و هر بار دیدید که رنگ نوک هویه کدر شده ،هویه را به آرامی به اسفنج بکشید.بعضی وقتها لازم است که نوک هویه را به کمی روغن لحیم آغشته کرد و سپس به اسفنج بکشید.
  • اگر دیدید که مقدار قلع روی هویه زیاد شده است به آرامی به لبه فنر مانند جا هویه ای بزنید تا قلع اضافی بریزد.

  • جا هویه ای و اسفنج نسوز را در بالا مشاهده می کنید.به یاد داشته باشید که جای هویه فقط در جا هویه ای است نه جای دیگر!

  • سیم لحیم خوب مهمترین فاکتور یک لحیم کاری خوب است.معمولا سیم لحیم ترکیبی از قلع و سرب است و بسته به کاری که انجام می دهید سیم لحیمی را انتخاب کنید که نسبت قلع و سرب آن برای کار شما مناسب باشد.مثلاً برای یک آمپلی فایر پر وات استفاده از سیم لحیم نرم کار درستی نیست چون در اثر حرارت بالا احتمال کنده شدن و ذوب شدن لحیم وجود دارد و برای این نوع کارها سیم لحیم سخت مناسب است.
  • ترجیحاً از سیم لحیمهای خارجی مرغوب استفاده کنید.در صورت استفاده از  سیم لحیم مرغوب نیازی به استفاده از روغن لحیم نخواهید داشت.

مطالب بیان شده بر اساس تجربیات شخصی است .هر گونه کپی برداری با ذکر منبع مجاز است.

ادامه در پست آتی

نظرات 2 + ارسال نظر
شیما جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 23:01 http://www.glseek.com/meta_search_box.html

سلام دوست عزیز. از سایت خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم . منم برا زیبا شدن سایتتون بهتون توصیه می کنم که یکی از 18 نوع سرچ باکس موتور جستجوگر قدرتمند glseek را که واقعا خیلی خیلی خوشکلن در سایت خودتون قرار دهید. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر به آدرس زیر مشاهده کنید.بعد از گرفتن کد میتونید کد رو مثلا در قسمت "ویرایش قالب" و یا هرجای دیگر سایتتون قرار دهید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html

با تشکر از نظراتی که مرقوم فرمودید

blueboat جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 23:09 http://www.blueboat.blogsky.com

به عقب نگاه نکنید ممکن است خوشبختی را که رو به سوی شما دارد از دست بدهید movafagh bashi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد