مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

>>> پروژه های فنی و مهندسی (برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، کامپیوتر، IT، شبکه ، نانو و MEMS) <<<
مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

مباحث ویژه ،مقاله،پایان نامه،کتاب،نرم افزار و ....

>>> پروژه های فنی و مهندسی (برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، کامپیوتر، IT، شبکه ، نانو و MEMS) <<<

کتاب آردوینو برای همه

کتاب جدیدمان با عنوان «آردوینو برای همه» به بازار نشر کتاب ارائه شد. مخاطبین اصلی این کتاب علاقه مندان به آردوینو هستند که شامل مجموعه­ ای متنوع و بزرگ از افراد مانند توسعه­ دهندگان، دانش ­آموزان، دانشجویان، محققان و مبتدی­ ها می­باشند.

در این کتاب، بطور سیستماتیک ماژول­های آردوینو با پلتفرم آردوینو ادغام شده و به مبتدیان درک این تکنولوژی آموزش داده شده است. علاوه بر این، اطلاعات در مورد موضوعات مختلف از قبیل سنسورها، علم نور و روشنایی، الکترونیک، مکاترونیک، محاسبات ریاضی و غیره نیز در این کتاب معرفی شده است که می­تواند به خوانندگان کمک کند تا توسعه سیستم را از منظر بین رشته ای بررسی کنند.

این کتاب در ۱۳ فصل ترجمه و گردآوری شده و خلاصه این فصل­ ها به شرح زیر می­ باشد:

  • فصل ۱: در این فصل تعاریف، تاریخچه و فلسفه آردوینو را بحث و بررسی خواهیم کرد. هدف این فصل آشنایی شما با مفاهیم اولیه آردوینو می­باشد.

  • فصل ۲: در این فصل بسیاری از توابع بنیادی زبان برنامه ­نویسی آردوینو، مانند توابع برای خواندن و نوشتن پین ­های ورودی و خروجی دیجیتال و آنالوگ، توابع وقفه، توابع ریاضیاتی و توابع ارتباطی سریال تشریح می­شود.

  • فصل ۳: در این فصل بر روی چهار پروژه کار خواهید کرد. این پروژه­ ها همگی از LED به طرق مختلف استفاده می­کنند. در مورد کنترل خروجی­های آردوینو و همچنین ورودی­ های ساده مانند شستی­ ها خواهید آموخت. در امتداد این راه، مفاهیم برنامه نویسی را در زبان آردوینو فرا خواهید گرفت.

  • فصل ۴: در این فصل پروژه‌های LED با افکت‌های خاص ادامه می یابد. این فصل تنها روی الکترونیک متمرکز نشده، و در عوض بسیاری از مفاهیم مهم کدنویسی مثل آرایه‌ها، توابع ریاضی، ارتباطات سریال معرفی خواهند شد که توانایی خوانندگان این کتاب را برای انجام پروژه‌های مهم بالا خواهند برد.

  • فصل ۵: در این فصل نحوه ایجاد اصوات توسط آردوینو بررسی می­ شود. یک مولد صدای پیزو به آردوینو وصل خواهد شد تا بتوانید آلارم­ها، بوق­ های هشدار­دهنده، اعلان­های هشدار و غیره به هر دستگاهی اضافه کنید. همچنین نحوه استفاده از یک پیزو به عنوان یک سنسور آموزش داده شده و نحوه خواندن ولتاژ از آن بیان می ­شود. سرانجام، در مورد سنسورهای نور خواهید آموخت.

  • فصل ۶: در این فصل به سوی کنترل موتورهای DC خواهید رفت. اگر تا به حال رباتی و یا وسیله‌ متحرکی را طراحی نکرده اید، می‌توانید به راحتی و آسانی به این مهارت ها مجهز شوید و آموختن این موارد ضروری خواهد بود.

  • فصل ۷: در این فصل دوباره به بحث کنترل LED ها بر می­گردیم. در این فصل LED ها را مستقیماً با آردوینو راه ­اندازی نخواهیدکرد. در عوض از تراشه شیفت رجیستر استفاده خواهید کرد. در این فصل راهکار کنترل تعداد زیادی از LED ها را خواهید آموخت.

  • فصل ۸: در این فصل با نمایشگر ماتریس نقطه ­ای تک رنگ استاندارد ۸×۸ سر و کار خواهید داشت و به شما چگونگی نمایش تصاویر و متن را نشان خواهیم داد. با یک نمایش ساده از ایجاد تصاویر بر روی نمایشگر ۸×۸ شروع خواهیم کرد و شما را به سمت پروژه های پیچیده تر راهنمایی خواهیم کرد. همراه با اینکار، مفهوم خیلی مهم مالتی پلکسینگ را نیز خواهید آموخت.

  • فصل ۹: در این فصل به خوانندگان روش مشهور دیگری برای نمایش متن و سمبول ها با استفاده نمایشگر کریستال مایع (LCD) معرفی می­شود.

  • فصل ۱۰: در این فصل نگاهی به سروو موتورها یا سروو مکانیزم‌ها می ­اندازیم. سه پروژه در این فصل در مقایسه با برخی از پروژه های دیگر داخل این کتاب بسیار ساده و کوچک بوده و در عین حال بسیار مؤثر هستند.

  • فصل ۱۱: در این فصل نگاهی سریع به موتور پله­ ای خواهیم انداخت. پروژه ­ای ساده برای نشان دادن چگونگی کنترل پله ­ها، حرکت در یک فاصله مشخص و تغییر سرعت و جهت موتور در این فصل ارائه می­شود. در پروژه دیگری که در این فصل وجود دارد از یک شیلد موتور DC برای کنترل یک ربات استفاده می­کنید. در آخر خواهید توانست یک ربات تعقیب خط بسازید.

  • فصل ۱۲: در این فصل نگاهی به یک سنسور فشار دیجیتال خواهیم انداخت که برای برقراری ارتباط با آردوینو به گذرگاه SPI آردوینو نیاز دارد. مفاهیم پایه SPI و چگونگی استفاده از آن جهت به دست آوردن داده از سنسور فشار را یاد خواهید گرفت.

  • فصل ۱۳: در این فصل چگونگی راه ­اندازی سنسورهای دمای آنالوگ و دیجیتال با آردوینو نشان داده می­شود. در این فصل با دو سنسور LM335 آنالوگ و سنسور DS18B20 دیجیتال کار خواهید کرد.

 

برای تهیه کتاب آردوینو برای همه با تخفیف میتوانید با ما در ارتباط باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد